loading...
خرید آنلاین شارژ همراه اول
م بازدید : 14 چهارشنبه 03 آبان 1391 نظرات (0)

كاوياني گفت:‌ از 10.5 درصدي كه همراه اول در اولين عرضه خود معامله كرد 17 يا 18 ميليون سهم آن در بازار و دسترسی سریع شارژ همراه اول 42 ميليون سهم در دست‌ كاركنان اين شركت است.
كاوياني تصريح كرد: با دسترسی سریع شارژ همراه اول توجه به اينكه يك ميليون سهم همراه اول حدود 4 ميليارد تومان خواهد بود اگر بخواهد 15 درصد خود را به عنوان سهم شناور عرضه كنند، فقط در گروه معاملات بلوكي امكان پذير است تا تعهد خود را انجام دهند. اگر غير بلوكي باشد حقيقي‌ها توان خريد نداشته، بخش خصوصي نيز خيلي قوي نيست و توان رقابت ندارد و اگر بخواهد وارد شود بايد كنسرسيوم تشكيل دهد.
وي در پاسخ به اين سوال كه مدير عامل شركت اعلام كرده بود كه قصد عرضه بلوكي ندارند و قرار است سهم به دست مردم برسد،‌ گفت: در عرضه اوليه همراه اول 5 درصد سهم را حدود 103 ميليارد تومان عرضه كردند و اگر اعلام كرده اند كه سهم را به مردم مي‌دهند به دليل قيمت آن است، زيرا 5 درصد اين شركت 206 ميليارد توماني به دو برابر قيمت اسمي واگذار مي‌شود و با 5 درصد دو برابر مبلغ اوليه را از دسترسی سریع شارژ همراه اول بازار جذب مي‌كند.
وي در پاسخ به اين سوال كه فكر مي‌كنيد فروش بلوك بعدي همراه اول چه زماني انجام شود، بيان كرد: اگر اين بلوك به سال آينده موكول شود قيمت آن بالا عرضه مي‌شود ولي اگر به زودي عرضه شود بيشتر از 4 هزار تومان معامله نخواهد ‌شد، زيرا اين معامله معامله‌اي است كه از قبل خريدار و فروشنده با هم توافق مي‌كنند، بنابراين اگر به قيمت 3500 تومان نيز باشد ارزش كل بالا خواهد دسترسی سریع شارژ همراه اول بود، بنابراين معامله عمده‌اي نيست كه در بازار عرضه شود تا 4 ، 5 نفر در رقابت آن را خريداري كنند.
كاوياني در پاسخ به اين سؤال كه پس از اعلام تعديل مثبت قيمت هر سهم اين شركت تا چه حد بالا مي‌رود، گفت: فكر مي‌كنم از 4200 و 300 بالا‌تر نرود. از نظر بازار نداشتن حجم مبنا ‌يكي از دسترسی سریع شارژ همراه اول ايرادات اين سهم است زيرا به سختي صف فروش و خريد براي آن تشكيل مي‌شود و با يك معامله اين سهم 5- درصد يا 5+ بالا و پايين مي‌شود كه مناسب نيست.
اين كارشناس بازار سرمايه خاطر نشان كرد: همراه اول شركتي است كه با ديدگاه بلند مدت براي شركت‌هاي سرمايه‌گذاري معرفي دسترسی سریع شارژ همراه اول مي‌شود.
اين كارگزار بازار سرمايه با اشاره به اينكه در معامله عمده دسترسی سریع شارژ همراه اول اين شركت خريدار و فروشنده با يكديگر توافق خواهند كرد، اظهار داشت: با توجه به اطلاعاتي كه از شركت ارائه شده فكر نمي‌كنم بالاتر از 4 هزار تومان عرضه و معامله عمده بر روي آن انجام شود.
كاوياني با بيان اينكه شايد يكي از دلايل عرضه اين سهم در فرابورس بالا بردن حجم معاملات فرابورس بود، تصريح كرد: شركت‌هايي كه در فرابورس حضور دارند در صف خريد و فروش دسترسی سریع شارژ همراه اول كند عمل مي‌كنند و مگر اينكه پتانسيل خوبي داشته باشد، اما اين شركت سهم 200 توماني نيست كه به راحتي صف فروش و خريد براي آن تشكيل شود زيرا تشكيل 5 ميليون صف خريد همراه اول، معادل 170 يا 180 ميليارد تومان پول است، بنابراين روند آن آرام آرام پيش مي‌رود.
اين كارشناس بازار سرمايه در پاسخ به اين سؤال كه آيا وقتي شركتي اعلام افزايش سرمايه مي‌كند بعد از عرضه مي‌تواند آن را منتفي كند، گفت: بر اساس قانون نمي‌تواند اين كار را انجام دهند، بايد قبل از عرضه آن را اعلام كند. ممكن است اين كار را انجام داده باشد ولي تا جايي كه مطلع هستم اين شركت نيز قبل از عرضه چيزي مطرح نكرده بود دسترسی سریع شارژ همراه اول و اين تناقض گويي به ضرر شركت است.
كاوياني با اشاره به اينكه مشكل صف خريد و فروش در اين سهم به دليل نداشتن حجم مبنا يكي از مسائلي است كه نمي‌توان بر اساس آن به خريد و فروش اقدام كرد، بيان كرد: مسئولان همراه اول دسترسی سریع شارژ همراه اول ابتدا افزايش 800 درصدي سرمايه شركت را اعلام مي‌كند ولي سپس در لسه روز عرضه اوليه اين اقدام را منتفي كردند.
بر اساس اين گزارش، نمادمعاملاتي همراه اول به دسترسی سریع شارژ همراه اول دليل تعديلي كه قرار بود در سود اين شركت ايجاد شود حدود 40 روز است كه متوقف شده است.
محمد كاوياني در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي فارس در باره سهم همراه اول به عنوان دسترسی سریع شارژ همراه اول يكي از شركت‌هاي زير مجموعه مخابرات، اظهار د

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 30
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 23
  • بازدید سال : 26
  • بازدید کلی : 488